(210) 6854035

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά, Νέα του ΣΠΕΦ

  • 1
  • 2

Πρόσφατα (406)

Εδώ θα βρείτε τα πιο πρόσφατα νέα του ΣΠΕΦ.


 

Συνάντηση ΣΠΕΦ με νέα διοίκηση ΡΑΕ

  • 30 Ιουλιου 2015 |

Την Πέμπτη 30 Ιουλίου 2015 διεξήχθη συνάντηση στα γραφεία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας μεταξύ της νέας διοίκησης της Αρχής και συγκεκριμένα των κ.κ. Ν. Μπουλαξή – Προέδρου, Σ. Μανωλκίδη – Αντιπροέδρου και Δ. Παπαχρήστου από το επιστημονικό προσωπικό, και του Δ.Σ. του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ),   εκπροσωπούμενου από τους κ.κ. Σ. Λουμάκη – Πρόεδρο, Λ. Λαλιώτη – Ταμία και Γ. Δρόσο – Μέλος Δ.Σ. 

 

Η συνάντηση, την οποία είχε αιτηθεί ο ΣΠΕΦ με επιστολή του από 9/6/15 στην βάση αναλυτικής θεματολογίας (επισυνάπτεται) σε συνέχεια του διορισμού της νέας διοίκησης της Αρχής, διεξήχθη σε εξαιρετικό κλίμα ενώ κατόπιν της εκτενούς συζήτησης και εμβάθυνσης επί της τεθείσας θεματολογίας που ακολούθησε, διαπιστώθηκε σύμπτωση απόψεων αλλά και βούληση από την πλευρά της Αρχής για την ορθολογική διευθέτηση των ζητημάτων.  Κατά την εκτίμηση του Συνδέσμου η οπτική της νέας διοίκησης της ΡΑΕ αποτελεί ικανή παρακαταθήκη για την μακροπρόθεσμη ευστάθεια της αγοράς.   

Kάντε κλίκ εδώ για να διαβάσετε την επιστολή 

Συνάντηση ΣΠΕΦ με νέες διοικήσεις ΔΕΗ και ΔΕΔΔΗΕ 

Την Δευτέρα 25 Μαίου 2015 διεξήχθη συνάντηση στα γραφεία της ΔΕΗ στην Αθήνα μεταξύ του Προέδρου της ΔΕΗ κου Μ. Παναγιωτάκη, του Προέδρου του ΔΕΔΔΗΕ κου Ν. Χατζηαργυρίου και του Δ.Σ. του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ) εκπροσωπούμενου από τους κ.κ. Στ. Λουμάκη – Πρόεδρο, Κ. Τσούμα – Αντιπρόεδρο, Λ. Λαλιώτη – Ταμία και Γ. Σαμαρά – Μέλος Δ.Σ.  

Επισυνάπτεται αναλυτικό ΔΤ προς ενημέρωση. Κάντε κλίκ εδώ για να το δείτε 

"Κόρη οφθαλμού" για όλους η ευστάθεια του ηλεκτρικού συστήματος

 

Δημοσιευμένο άρθρο του Προέδρου του ΣΠΕΦ κου Στέλιου Λουμάκη στην ετήσια έκδοση του GREEK ENERGY 2015 

 

Το 2015, μετά από τρία χρόνια έντονης συστημικής κρίσης και ύφεσης στην ηλεκτρική αγορά, δείχνει και μπορεί πράγματι να είναι, έτος σταθεροποίησης και ανάκαμψης.  Μέσα από επώδυνες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις στην χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρισμού και στις ΑΠΕ το τοπίο μπροστά μας δείχνει επιτέλους να ανοίγει, όχι βεβαίως για να επαναλάβουμε παρόμοια λάθη, αλλά για να διατηρήσουμε ως «κόρη οφθαλμού» και να προάγουμε περαιτέρω την ευστάθεια του συστήματος.   Σήμερα που όλοι από κοινού διοικούντες και διοικούμενοι έχουμε ζήσει τα εφιαλτικά αποτελέσματα κοντόφθαλμων και αποσπασματικών πολιτικών όπως αυτών του απώτερου παρελθόντος, δεν υφίσταται πλέον το ελαφρυντικό της άγνοιας κινδύνου για κανέναν.

Ξεκινώντας από την οπτική και τις πολιτικές που κατά την άποψη μας αρμόζουν, θα πρέπει καταρχήν με καθαρό βλέμμα η ηλεκτρική αγορά να αντιμετωπίζεται ως ενιαίο σύνολο.  Όπως πολλάκις έχουμε γράψει, σε φυσικούς όρους το ηλεκτρικό ρεύμα είναι το ενιαίο, ομογενές και αδιαίρετο αποτέλεσμα της από κοινού παραγωγικής λειτουργίας συμβατικών και ΑΠΕ μονάδων σε πραγματικό χρόνο με εναλλασσόμενο και συμπληρωματικό τρόπο και προφανώς με ποικίλο κόστος.  Ηλεκτρικό ρεύμα σημαίνει κίνηση των προϋφιστάμενων στο δίκτυο ηλεκτρονίων και την απαιτούμενη ώθηση προς τον σκοπό αυτό κάθε στιγμή εξασφαλίζουν συνδυαστικά οι θερμικές μαζί με τις ανανεώσιμες μονάδες.  Σήμερα ειδικότερα που η διείσδυση των ΑΠΕ σε όρους ισοζυγίου ισχύος κυμαίνεται καθημερινά ανά ώρα μεταξύ 5% έως 50% αναλόγως των καιρικών συνθηκών και του φορτίου ζήτησης, είναι προφανές πως οι λογιστικοί διαχωρισμοί του ν. 2773/1999 έχουν ξεπεραστεί. 

Για να γίνουμε πιο σαφείς, η λογιστική λειτουργία του προβλεπόμενου στον ν. 2773 Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) έχει φθάσει –ίσως και ξεπεράσει- τις σχεδιαστικές αντοχές της, αφού η λογική πως η παραγωγή των ΑΠΕ οφείλει οικονομικά να εδράζεται πάνω στο κόστος της συμβατικής παραγωγής που απομένει από την λειτουργία τους, παρουσιάζει δραματική  απόκλιση από το κόστος αυτής που αποφεύχθηκε.  Τούτο διότι το μοναδιαίο κόστος της συμβατικής παραγωγής (όπως αποτυπώνεται σε ΟΤΣ και ΜΜΚΣΘΜ) που απομένει να λειτουργεί κατόπιν της διείσδυσης των ΑΠΕ και που δυστυχώς μόνον αυτό λαμβάνεται διαχρονικά  υπόψη, δεν αντανακλά αλλά υπολείπεται σημαντικά του μοναδιαίου κόστους των ακριβότερων κατά σειρά συμβατικών μονάδων που αποφεύχθηκε η λειτουργία τους λόγω ακριβώς των ΑΠΕ.   Το χειρότερο μάλιστα είναι, πως όσο οι ΑΠΕ αυξάνουν περαιτέρω την διείσδυση τους, τόσο η απόκλιση μεταξύ του μοναδιαίου κόστους των θερμικών μονάδων που παραμένουν σε λειτουργία σε σχέση με αυτών που εκτοπίστηκαν διευρύνεται.  Έτσι αυτοτροφοδοτούμενα οι ΑΠΕ ενώ μειώνουν ολοένα και περισσότερο το μοναδιαίο κόστος της συμβατικής ενέργειας που εγχέεται στο σύστημα, τίποτα δεν πιστώνονται από αυτό.  Αντίθετα καταλήγουν μόνο να κανιβαλίζουν την οικονομική βάση του ΕΛΑΠΕ πάνω στην οποία  εδράζονται και που επιπλέον παραδόξως συνεχίζει να είναι μέρος ακόμη και αυτού του εναπομένοντος απομειωμένου μοναδιαίου συμβατικού κόστους (δεν περιλαμβάνεται π.χ. το κόστος των ΑΔΙ), υπερτιμώντας έτσι στρεβλά το ΕΤΜΕΑΡ.  Όσον αφορά τους καταναλωτές, αυτοί δεν βλέπουν μείωση στο συμβατικό κόστος (καρπώνεται την διαφορά η Προμήθεια) αλλά μόνο την αύξηση στο ΕΤΜΕΑΡ που στρεβλά καλείται να καλύψει την προς τα κάτω απόκλιση του παραμένοντος μοναδιαίου συμβατικού κόστους από αυτό που αποφεύχθηκε. 

Υπό το φως αυτό μοναδική λύση για να λειτουργήσουν πραγματικά χωρίς στρεβλώσεις αλλά συμπληρωματικά τα αντιστρόφως ανάλογα αυτά μεγέθη του συμβατικού κόστους και των ΑΠΕ, είναι η ενσωμάτωση του ΕΤΜΕΑΡ στο αποκαλούμενο «ανταγωνιστικό» σκέλος των λογαριασμών ρεύματος.   Έτσι θα σταματήσει η άδικη δυσφήμιση των ΑΠΕ στα μάτια του καταναλωτή, που πηγάζει από το εσφαλμένα υπολογιζόμενο και υπερτιμούμενο ΕΤΜΕΑΡ και που πουθενά δεν συνδέεται με το συρρικνούμενο συμβατικό κόστος που οι ΑΠΕ προκαλούν.  Το αίτημα μας αυτό δεν είναι τίποτα περισσότερο απ’ ότι ισχύει και εφαρμόζεται διαχρονικά για τις συμβατικές μονάδες, όπου οι πρόσθετες εκτός ΗΕΠ και ΟΤΣ αμοιβές τους (π.χ. ΑΔΙ και ΜΑΜΚ παλαιότερα) χρηματοδοτούνται από το κόστος του ρεύματος στους λογαριασμούς των καταναλωτών και όχι από κάποια διακριτή, δυσφημιστική και πολύ χειρότερα στρεβλή μέσω ειδικού Τέλους χρέωση.  Είναι μάλιστα τέτοιας κομβικής σημασίας για τις ΑΠΕ η μεταρρύθμιση αυτή, που σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να ανασταλεί εντελώς το πρόγραμμα περαιτέρω ανάπτυξης τους.  Με το υφιστάμενο δηλαδή μοντέλο η αγορά έχει εγκλωβιστεί σε μία ασταθή κατάσταση που για να διατηρηθεί ο ΕΛΑΠΕ -υπό συνθήκες μηδενικών αυξήσεων στο ΕΤΜΕΑΡ- οικονομικά υγιής, πρέπει νομοτελειακά να υπάρχει στο εξής πλήρης ακινησία, κάτι που ωστόσο μάλλον δεν είναι συμβατό με το Ευρωπαϊκό πλαίσιο αύξησης της διείσδυσης των ΑΠΕ.

Η δεύτερη σημαντική πρωτοβουλία που οφείλει η Κυβέρνηση εντός του 2015 άμεσα να προωθήσει και να ολοκληρώσει, είναι η μεταρρύθμιση των μηχανισμών αποζημίωσης και ένταξης των νέων κάθε φορά στο εξής έργων ΑΠΕ σε συνάφεια με τις δεσμευτικές Κατευθυντήριες Γραμμές της Ε.Ε., όπως θεσπίστηκαν και ισχύουν από τον Ιούλιο του 2014 με εφαρμογή ανά τεχνολογία και μέγεθος νέων μονάδων σταδιακά ήδη από την 1/1/2016.  Αν τούτο δεν συμβεί έγκαιρα, είναι πιθανόν νέα έργα που θα υλοποιηθούν με τα προηγούμενα (Feed in Tariff) μοντέλα προσεχώς, να απαιτηθεί από την Ε.Ε. αναδρομικά να μεταπηδήσουν σε άλλο καθεστώς αποζημίωσης ή ένταξης (Feed in Premium, δημοπρασίες, ένταξη μέσωtarget model απευθείας στην κατανεμόμενη αγορά κλπ), άλλως να υπάρξουν κυρώσεις περί παράνομης Κρατικής ενίσχυσης.  Θεσμοθετούμενου εθνικά του νέου αυτού πλαισίου εναρμόνισης, θα εκλείψουν παράλληλα και οι όποιες πιέσεις προς το πολιτικό σύστημα για ρυθμίσεις προς την αντίθετη κατεύθυνση, κάτι που επίσης είναι ασύμβατο με τις Κατευθυντήριες Γραμμές, αφού από τον Ιούλιο του 2014 κάθε νέος μηχανισμός αποζημίωσης ή τροποποίηση οφείλει να λαμβάνει προηγουμένως έγκριση από την Ε.Ε.  

 

Τέλος σε ότι αφορά τον ενεργειακό συμψηφισμό μέσω του net-metering που βρίσκεται στην επικαιρότητα, καλό είναι να γνωρίζουν οι εν δυνάμει επενδυτές τους τεχνικούς περιορισμούς που το αφορούν και που δεν διαφέρουν σε τίποτα από την ανεξάρτητη παραγωγή σε όρους δυνατότητας υποδοχής-σύνδεσης τους στο δίκτυο.  Οι ιδιοκτήτες συστημάτων net-metering χρησιμοποιούν αμφίδρομα το δίκτυο, δηλαδή εγχέουν την παραγωγή τους και αντλούν την κατανάλωση τους συνήθως σε διαφορετικό χρόνο αδιάλειπτα, αφού ο ετεροχρονισμός μεταξύ παραγωγής και ζήτησης του χρήστη είναι μαθηματικά σχεδόν βέβαιος (δηλαδή σε τεχνικούς όρους πραγματικού χρόνου δεν υφίσταται αυτοκατανάλωση της παραγωγής).   Έτσι τα συστήματα αυτά είναι ευάλωτα στην διακύμανση που προκαλεί η λειτουργία τους και σε οριακές συνθήκες κορεσμού, δηλαδή όταν οι παραγωγές τους σε μια περιοχή δεν υπάρχει ταυτοχρονισμένη ζήτηση κάπου αλλού για να καταναλωθούν, θα προκύψουν τυχαίες και οικονομικά επιζήμιες αποσυνδέσεις του παραγωγικού τους σκέλους από το δίκτυο απευθείας από τους invertersτους.  Έτσι μη εγχέοντας την παραγωγή τους, θα περιορίζεται ραγδαία το πιστωτικό τους υπόλοιπο σε ηλεκτρισμό, με αποτέλεσμα να ανατραπεί ο οικονομικός σχεδιασμός των εγκαταστάσεων αυτών προς μεγάλη δυσαρέσκεια προφανώς των ιδιοκτητών τους.  Στο πλαίσιο αυτό, κομβικό ρόλο προστασίας των επενδυτών καλείται να διαδραματίσει ο Διαχειριστής του Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ), ο οποίος θα πρέπει απαρέγκλιτα να χορηγεί άδειες για τέτοια συστήματα μόνο όταν η ευστάθεια του δικτύου εξασφαλίζει την πλήρη απορρόφηση της παραγωγής.  

Να ολοκληρωθεί η άρση των στρεβλώσεων προς κάθε κατεύθυνση

Σε συζήτηση στρογγυλής τράπεζας που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ) στα Γραφεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα με θέμα την Ενεργειακή Πολιτική της Ελλάδας στο Πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για την Ενέργεια και το Περιβάλλον παρέστη ομιλητής την Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015 ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ) κος Στέλιος Λουμάκης. 

Στην ομιλία του ο κος Λουμάκης αναφορικά με τις ΑΠΕ χαρακτήρισε θεμελιώδη για την σταθερότητα και στιβαρότητα του επενδυτικού περιβάλλοντος την ύπαρξη κατευθυντήριων γραμμών από πλευράς Ε.Ε. ως προς τους μηχανισμούς αποζημίωσης και ένταξης των νέων κάθε φορά στο εξής έργων ΑΠΕ.  Οι κατευθυντήριες γραμμές όπως είναι γνωστό θεσπίστηκαν το 2014 αφενός για να ισχύσουν σταδιακά ανά τεχνολογία και μέγεθος μονάδων για τα νέα κάθε φορά έργα από το 2016 και αφετέρου για να αποκλείσουν ήδη από τον Ιούλιο του 2014 και μετά την θέσπιση ή ύπαρξη μηχανισμών αποζημίωσης «εκτός εποχής» και ωριμότητας τεχνολογιών, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υπερβολές ή αστοχίες την αγορά.  Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται επί της αρχής στοιχειώδης αντιμετώπιση του ρυθμιστικού κινδύνου, που έγκειται κυρίως στην καλλιέργεια στους εν δυνάμει νέους επενδυτές αισθήματος συστημικής «αδιαφορίας» για τις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες της ζήτησης ηλεκτρισμού.  Οφείλει ωστόσο η Πολιτεία με εγχώρια νομοθετήματα άμεσα να εξειδικεύσει τα νέα αυτά μοντέλα, ούτως ώστε οι εν δυνάμει νέοι επενδυτές να γνωρίζουν το ακριβές εθνικό πλαίσιο και να απέχουν «σειρήνων» αποσπασματικών ρυθμίσεων οι οποίες στο μέλλον αναδρομικά από την Ε.Ε.  μάλλον θα ανατραπούν.  Εφαπτόμενη προς τα ανωτέρω είναι και η αποσαφήνιση της εφαρμογής του Target Model στην χώρα μας, αφού πρόκειται να αφορά τα νέα κάθε φορά έργα ΑΠΕ άνω των 10 MW (δηλαδή με συνδεσιμότητα στο σύστημα υψηλής τάσης όπου υπάρχει δυνατότητα on-line διαχείρισης και ελέγχου ζεύξης-απόζευξης από τον Διαχειριστή) τα οποία και προβλέπεται να εντάσσονται απευθείας στην χονδρεμπορική αγορά.

 

Η Πολιτεία παράλληλα οφείλει άμεσα να εκκινήσει την διαδικασία μεταρρύθμισης της προβληματικής αρχιτεκτονικής του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) και του ΕΤΜΕΑΡ, η οποία όπως πολλάκις έχει γραφτεί δεν μπορεί να λειτουργήσει σε υψηλότερες διεισδύσεις ΑΠΕ.  Αν και η λογιστική εικόνα του ΕΛΑΠΕ με τις θυσίες των παραγωγών κρίνεται επί του παρόντος υγιής και επιπλέον εντός του 2015 περεταίρω βελτιούμενη, παραμένει δομικά ευάλωτη στις στρεβλώσεις της χονδρεμπορικής αγοράς, στον κανιβαλισμό της Οριακής Τιμής Συστήματος (Merit Order Effect) αλλά και στην μη αποτύπωση του αποφευγόμενου κόστους λόγω ΑΠΕ στο αποκαλούμενο «ανταγωνιστικό» σκέλος των λογαριασμών ρεύματος που λαμβάνουν οι καταναλωτές.  Υπό συνθήκες μάλιστα μηδενικών αυξήσεων στο ΕΤΜΕΑΡ η μεταρρύθμιση αυτή καθίσταται ακόμη πιο επιτακτική, αφού σε διαφορετική περίπτωση μοναδική επιλογή απομένει η πλήρης στασιμότητα συλλήβδην στην χονδρεμπορική και ΑΠΕ αγορά.  Για τις ΑΠΕ η μεταρρύθμιση αυτή φέρει επιπλέον και βαρύνουσα ηθική αξία, αφού η δαιμονοποίηση για χρόνια στα μάτια των καταναλωτών του στρεβλά υπολογιζόμενου ΕΤΜΕΑΡ, τροφοδοτεί τις ΑΠΕ με άδικη αρνητική δημοσιότητα επί παντός επιστητού το επηρεάζει και που δεν άπτεται πολλές φορές καν των ανανεώσιμων.  Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο ορυμαγδός αρνητικής δημοσιότητας που άδικα εισέπραξαν οι ανανεώσιμες από την πρόσφατη απόπειρα αύξησης του ΕΤΜΕΑΡ όχι όμως υπέρ των ΑΠΕ αλλά για την επιδότηση του κόστους των ρύπων και κατά συνέπεια της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής βιομηχανίας.

Συμμετοχή ΣΠΕΦ σε συζήτηση στρογγυλής τράπεζας του ΙΕΝΕ

Σε συνέχεια πρόσκλησης ο Πρόεδρος του ΣΠΕΦ κος Στέλιος Λουμάκης θα παραστεί ομιλητής σε συζήτηση στρογγυλής τράπεζας του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ) με θέμα την Ενεργειακή Πολιτική της Ελλάδας στο Πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για την Ενέργεια και το Περιβάλλον, που θα διεξαχθεί την Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015 στα Γραφεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα.  Ακολουθεί η πλήρης ανακοίνωση του ΙΕΝΕ με την θεματική και τους συμμετέχοντες στην εκδήλωση.  

27 Μαρτίου: Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης του ΙΕΝΕ στα Γραφεία Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα για την Ενεργειακή Πολιτική της Ελλάδος στο Πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για την Ενέργεια και το Περιβάλλον

 

Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης διοργανώνει το ΙΕΝΕ, στα Γραφεία Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στην Αθήνα, με θέμα «Ενεργειακή Πολιτική της Ελλάδος στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για την Ενέργεια και το Περιβάλλον», στις 27 Μαρτίου 2015 (ώρες 11.00 με 14.00). Στην εκδήλωση θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι των σημαντικότερων φορέων και εταιρειών του ελληνικού ενεργειακού τομέα, ενώ θα υπάρξουν παρεμβάσεις Ελλήνων Ευρωβουλευτών.

Στόχος της εκδήλωσης του ΙΕΝΕ είναι να διερευνηθούν οι νέες δυναμικές και προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τομέας της ενέργειας στην Ελλάδα σε συνάρτηση με τους Ευρωπαϊκούς στόχους και προτεραιότητες.

Κεντρικό ρόλο στο πλαίσιο αυτό διαδραματίζει η προσπάθεια επίτευξης μιας ενιαίας Ευρωπαϊκής ενεργειακής στρατηγικής, με κύριους πυλώνες της τον περιορισμό των ρύπων και της περιβαλλοντικής υποβάθμισης, την οικονομική ανάπτυξη αλλά και τη θωράκιση της ενεργειακής ασφάλειας της Ευρώπης, μέσα από την εμβάθυνση της ενεργειακής συνεργασίας των κρατών μελών της ΕΕ, η αναγκαιότητα της οποίας αναδεικνύεται υπό το φως της κρίσης μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας. Οι παράγοντες αυτοί αντανακλώνται τόσο στη νέα συμφωνία που προέκυψε από τα κράτη-μέλη της ΕΕ τον περασμένο Οκτώβριο, και η οποία έθεσε τον στόχο μείωσης των αερίων θερμοκηπίου για το 2030 κατά 40% σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, όσο και στην πρόσφατα ανακοινωθείσα στρατηγική της Ε.Ε. για την «Ενεργειακή Ένωση».

Παράλληλα, η συγκριτική ανάλυση μίας σειράς προβλημάτων στον τομέα της ενέργειας δείχνει ότι η Ελλάδα, αλλά και άλλες χώρες-μέλη της Ε.Ε. χρειάζονται ένα ρυθμιστικό περιβάλλον το οποίο να προωθεί τη μετάβαση σε μία πραγματικά απελευθερωμένη αγορά ενέργειας, η οποία θα λειτουργεί με διαφάνεια και δίκαιους κανόνες για όλους τους συμμετέχοντες. Κατά κοινή ομολογία μια τέτοια «ανοικτή» και «ανταγωνιστική» αγορά στην Ελλάδα δεν λειτουργεί σήμερα.

Η παραπάνω πραγματικότητα διαμορφώνεται σε μία συγκυρία κατά την οποία εμφανίζονται μία σειρά ευκαιρίες για την χώρα μας στον τομέα της ενέργειας με τις έρευνες υδρογονανθράκων, την επίτευξη διακυβερνητικών συμμαχιών για την ενέργεια, τον σχεδιασμό μεγάλων στρατηγικών ενεργειακών υποδομών (π.χ διασυνοριακοί αγωγοί φυσικού αερίου, TAP, East Med, Vertical Corridor, IGB κτλ), την διείσδυση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο σύστημα αλλά και την αποτελεσματική απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων σε προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας στο δομημένο περιβάλλον.

Η Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης με θέμα την «Ενεργειακή Πολιτική της Ελλάδος στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για την Ενέργεια και το Περιβάλλον» (Greece’s Energy Policy in the Context of the European Strategy in Energy and Environment) θα διερευνήσει τις πτυχές και τις προοπτικές όλων των παραπάνω παραμέτρων της ενεργειακής ατζέντας σε ελληνικό, αλλά και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η εκδήλωση θα ξεκινήσει με χαιρετισμούς του Επικεφαλής του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα, κ. Λεωνίδα Αντωνακόπουλου, του Προέδρου του ΙΕΝΕ, κ. Ιωάννη Χατζηβασιλειάδη, καθώς και του κ.Carlos Martin Ruiz de Gordejuela, Προϊσταμένου της Υπηρεσίας Τύπου της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα.

Στη συνέχεια, έχει προσκληθεί να μιλήσει ο Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΑΠΕΝ) κ. Παναγιώτης Λαφαζάνης.

Η εκδήλωση θα συνεχιστεί με την εισαγωγική ομιλία του καθηγητή Παντελή Κάπρου, Πρόεδρου της Επιστημονικής Επιτροπής του ΙΕΝΕ. Ακολούθως, ευρωβουλευτές και βουλευτές των ελληνικών κομμάτων θα αναπτύξουν τις θέσεις των πολιτικών τους σχηματισμών για την ενεργειακή πολιτική της χώρας στο πλαίσιο της στρατηγικής της Ε.Ε. Αναλυτικά, θα μιλήσουν οι κκ. Μαρία Σπυράκη, (Ευρωβουλευτής, ΝΔ), Εύα Καϊλή, (Ευρωβουλευτής, ΕΛΙΑ), Γιώργος Επιτήδειος (Ευρωβουλευτής, Χρυσή Αυγή) και Γιάννης Μανιάτης (τέως Υπουργός, ΥΠΕΚΑ).

Η συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης που θα ακολουθήσει, με συντονιστή τον Εκτελεστικό Διευθυντή του ΙΕΝΕ κ. Κωστή Σταμπολή, θα πραγματοποιηθεί με συμμετοχή εκπροσώπων βασικών ενεργειακών φορέων και εταιρειών της χώρας, και ειδικότερα οι: κ. Νίκος Βερνίκος (Μέλος Δ.Σ, ΔΕΗ), κ. Ραφαήλ Μωυσής (Αντιπρόεδρος, ΙΟΒΕ), κ. Μαθιός Ρήγας (Πρόεδρος, Energean Oil & Gas), κ. Ντίνος Μπενρουμπή (Αντιπρόεδρος, ΕΣΑΗ), κ. Κωνσταντίνος Αθανασιάδης (Πρόεδρος, ΕΣΕΠΗΕ), κ. Σάββας Σειμανίδης (Γενικός Γραμματέας, ΕΣΥΑΠΕ), κ. Ιωάννης Τσιπουρίδης (Πρόεδρος, ΕΛΕΤΑΕΝ), κ. Αντώνης Γερασίμου (Πρόεδρος, ΕΛΛΑΒΙΟΜ), κ. Ηλίας Κακιόπουλος (Γενικός Γραμματέας, ΕΣΜΥΕ), κ. Σωτήρης Καπέλος (Πρόεδρος, ΣΕΦ) και κ. Στέλιος Λουμάκης (Πρόεδρος, ΣΠΕΦ).

Την εκδήλωση θα κλείσει με συμπερασματικά σχόλια ο Γενικός Γραμματέας του ΙΕΝΕ κ. Κώστας Παπαμιχαλόπουλος.

Σημειώνεται ότι η Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης με θέμα την «Ενεργειακή Πολιτική της Ελλάδος στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για την Ενέργεια και το Περιβάλλον» είναι ανοικτή μόνο για τα μέλη του ΙΕΝΕ και τους εκπροσώπους των προσκληθέντων ενεργειακών φορέων.

Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Στόχος μας

vision
Η προάσπιση των οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του σωματείου.


vision
Η μελέτη προβλημάτων σχετικών με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και συστήματα καθώς και η επίλυση τους.

Επικοινωνία

world-map

Η έδρα μας: 
Διεύθυνση: Γ' Σεπτεμβρίου 144, 112 51 Αθήνα, Ελλάς
6ος Όροφος

+30 210 6854035

Αν επιθυμείτε να γίνετε μέλος παρακαλούμε κατεβάστε την αίτηση εγγραφής, συμπληρώστε τα στοιχεία σας και ταχυδρομείστε την στα γραφεία του Συνδέσμου στην πιο πάνω διεύθυνση, μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.