(210) 6854035

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά, Νέα του ΣΠΕΦ

  • 1
  • 2

Πρόσφατα (466)

Εδώ θα βρείτε τα πιο πρόσφατα νέα του ΣΠΕΦ.


 

Συνάντηση ΣΠΕΦ με Το Ποτάμι για τα προβλήματα των ΑΠΕ

Την Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016 πραγματοποιήθηκε στην Βουλή των Ελλήνων συνάντηση της διοίκησης του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ) εκπροσωπούμενης από τους κ.κ. Στ. Λουμάκη - Πρόεδρο και Λ. Λαλιώτη - Ταμία με μέλη της κοινοβουλευτικής ομάδας από Το Ποτάμι.  Συγκεκριμένα στην συνάντηση συμμετείχαν από Το Ποτάμι οι κ.κ. βουλευτές Γρ. Ψαριανός, Γ. Μαυρωτάς και Γ. Αμυράς και οι επιστημονικοί συνεργάτες τους. 
 
Στην συνάντηση εκτέθηκαν από τον ΣΠΕΦ όλα τα φλέγοντα ζητήματα των ΑΠΕ με κορυφαίο αυτό των αναίτιων, σύμφωνα με την λογιστική εικόνα του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ), καθυστερήσεων των πληρωμών για 5 και πλέον μήνες το οποίο και έχει φέρει χιλιάδες παραγωγούς στο χείλος της οικονομικής καταστροφής.  Η δικαιολογούμενη υπερημερία από την λογιστική εικόνα του ΕΛΑΠΕ δεν ξεπερνά τις 50 ημέρες, ωστόσο οι παραγωγοί πληρώνονται με καθυστέρηση 160 και πλέον ημερών, επειδή η ΔΕΗ παρακρατά και κατά τα φαινόμενα χρησιμοποιεί ανεξέλεγκτα το ΕΤΜΕΑΡ για δικούς της σκοπούς, χωρίς να το αποδίδει δηλαδή εμπρόθεσμα ως οφείλει στον ΑΔΜΗΕ και εν συνεχεία αυτός στον ΛΑΓΗΕ.  Στο σημείο αυτό συζητήθηκε και η απαιτούμενη αναγκαία πλέον με νομοθετική ρύθμιση παράκαμψη του ΑΔΜΗΕ στην αλυσίδα απόδοσης του ΕΤΜΕΑΡ, ο οποίος ως θυγατρική της ΔΕΗ δεν πράττει τίποτα από όσα οφείλει για την επίσπευση της είσπραξης του από την ΔΕΗ.  
 
Κατά τα λοιπά συζητήθηκαν οι στρεβλώσεις και η οικονομική βλάβη των ΑΠΕ από τις πλασματικές, περιττές ως προς το ηλεκτρικό σύστημα αλλά και προκλητικά υπερδιαστασιολογημένες Υπηρεσίες Διακοπτόμενου Φορτίου (ΥΔΦ) που νομοθετήθηκαν πέρυσι αλλά και που ο ΑΔΜΗΕ εξαντλεί, παρ' ότι ο νομοθέτης του έχει μεταβιβάσει την ευθύνη της χρηστής και με φειδώ διαχείρισης τους στον αναγκαίο κατά την απόλυτη τεχνική κρίση του βαθμό.  Σημειώθηκε ότι πουθενά στην ΕΕ οι ΥΔΦ δεν χρηματοδοτούνται από τις ΑΠΕ ενώ αναφερόμενοι στο παράδειγμα της Γερμανίας που εσχάτως προβλήθηκε στον Τύπο ως δήθεν προγεφύρωμα για την παράταση του μέτρου στην Ελλάδα, αναλύθηκε πως εκεί οι ΥΔΦ θα αφορούν μόλις το 2,2% του μέσου φορτίου του ηλεκτρικού συστήματος ενώ στην χώρα μας προκλητικά και άνευ τεχνικού λόγου το 35% (στο ελληνικό ηλεκτρικό σύστημα υπάρχει υπερεπάρκεια ηλεκτροπαραγωγικής ισχύος και όχι έλλειψη).  Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως μέχρι σήμερα δεν έχει εκδοθεί από τον ΑΔΜΗΕ ούτε μία εντολή περιορισμού φορτίου, ενώ σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο οι ΥΔΦ πληρώνονται παρόλα αυτά κανονικά στους δικαιούχους μεγάλους καταναλωτές με την επιβάρυνση των ΑΠΕ.
 
Τέλος συζητήθηκαν θέματα και στρεβλώσεις που αφορούν το net metering και το virtual net metering αλλά και τους ενεργειακούς συνεταιρισμούς σύμφωνα με τις πρωτοβουλίες που προωθεί η Κυβέρνηση.
 
Σε πολύ καλό κλίμα συμφωνήθηκε να κρατηθεί ανοικτός ένας τεχνοκρατικός και επιστημονικός δίαυλος επικοινωνίας, ώστε τα προβλήματα και οι στρεβλώσεις σε βάρος των ΑΠΕ να τύχουν της προσοχής του Κοινοβουλίου.  
 
Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο των θέσεων του ΣΠΕΦ όπως αναλύθηκαν και κατατέθηκαν στη συνάντηση με Το Ποτάμι.  
 
 

Λουμάκης: Το νέο τοπίο στην Προμήθεια, οι συστημικές παρανοήσεις και οι ΑΠΕ

Επισυνάπτεται η ομιλία του Προέδρου του ΣΠΕΦ κου Στέλιου Λουμάκη στο 21ο Εθνικό Συνέδριο Ενέργεια και Ανάπτυξη του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ) που έλαβε χώρα στις 26/10/16.

Κάντε κλίκ εδώ για δείτε την ομιλία 

Οι θέσεις του ΣΠΕΦ στην δημόσια διαβούλευση ΡΑΕ για τον ενεργειακό συμψηφισμό 

  • 24 Οκτωβριου 2016 |
Σημαντικές στρεβλώσεις εμπεριέχονται στο σχέδιο Υπουργικής Απόφασης που έθεσε στις 19/10/16 σε δημόσια διαβούλευση η ΡΑΕ αναφορικά με την αυτοπαραγωγή με ενεργειακό συμψηφισμό (net metering) και με εικονικό ενεργειακό συμψηφισμό (virtual net metering).  Το σχέδιο επιχειρεί να αλλάξει την βάση υπολογισμού του ΕΤΜΕΑΡ που θα οφείλουν για τις καταναλώσεις τους οι αυτοπαραγωγοί υπό το μοντέλο του net metering.  Σύμφωνα με το σχέδιο προτείνεται η βάση υπολογισμού να μην είναι η πραγματικά καταμετρημένη απορροφηθείσα ενέργεια αλλά η λογιστικά συμψηφισμένη ανά κύκλο καταμέτρησης και εν τέλει ανά 3ετία.  Η αλλαγή ωστόσο αυτή αν υιοθετηθεί, θα εξαναγκάζει τους Προμηθευτές να πωλούν εν τοις πράγμασι ρεύμα στους υπό το net metering αυτοπαραγωγούς πελάτες τους επί ζημία κάτω του πραγματικού πλήρους κόστους του (ανταγωνιστικό σκέλος συν ΕΤΜΕΑΡ) και μάλιστα όχι δική τους αλλά του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ όπου αυτή θα μετακυλίεται. 
 
Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο των θέσεων του ΣΠΕΦ. Κάντε κλίκ εδώ για να δείτε την επιστολή 

Ανακολουθία στις δεσμεύσεις του Υπουργείου Ανάπτυξης για τις εκταμιεύσεις των αναμορφώσεων του ν. 4242/2014

  • 17 Οκτωβριου 2016 |
Επισυνάπτεται νέα επιστολή του ΣΠΕΦ προς τον Υπουργό Ανάπτυξης κο Σταθάκη αναφορικά με την ανυπόφορη ανακολουθία και  τις παλινωδίες των υπαλλήλων του Υπουργείου, που δεν προχωρούν από τον Ιανουάριο του 2015 την εκταμίευση ευρωπαικών κονδυλίων αναπτυξιακού νόμου παρότι αυτά υπάρχουν διαθέσιμα και λιμνάζουν.   
 
Συγκεκριμένα δεν έχει προχωρήσει από τον Ιανουάριο του 2015 καμία από τις εκταμιεύσεις των αναμορφώσεων του ν. 4242/2014 ενώ υπάρχουν τα ΦΕΚ πληρωμών και τα χρήματα ήδη από τον Δεκέμβριο του 2014.  Μάλιστα μέχρι τον Δεκέμβριο του 2014 είχαν κανονικά εκταμιευθεί τουλάχιστον 300 ανάλογες υποθέσεις και έκτοτε για τις υπόλοιπες 55 εφευρίσκονται συνεχώς ανύπαρκτα κωλύματα ώστε να μην προχωρούν.  Αποτέλεσμα της απαράδεκτης αυτής κατάστασης που διασύρει δημόσια την Χώρα είναι αφενός οι επενδυτές να υπόκεινται σε ασύμμετρες οικονομικές βλάβες και εμπαιγμό επί σχεδόν 2 χρόνια και παράλληλα έχοντας οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες ξεπεράσει κάθε όριο ανακολουθίας, να κινδυνεύουν να χαθούν τα ευρωπαικά αυτά κονδύλια, οπότε και θα πρέπει κατόπιν να καταβληθούν από εθνικούς πόρους που δεν υπάρχουν.  
 
Σε μια Xώρα δηλαδή που διψάει για πόρους και κονδύλια, κάποιοι υπηρεσιακοί παράγοντες τους αφήνουν να χάνονται ή πολύ χειρότερα ενώ υπάρχουν τα κονδύλια στους τραπεζικούς λογαριασμούς του Υπουργείου εν τέλει να τα αποσύρει η ΕΕ.
 
Επισυνάπτεται η πλήρης επιστολή. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε 

Επερώτηση στην Βουλή για τους καταχρηστικούς συμψηφισμούς ΔΕΗ - ΑΔΜΗΕ και την συνεπακόλουθη στάση πληρωμών προς τις ΑΠΕ

Κατόπιν της αποκάλυψης και ανάδειξης από τον ΣΠΕΦ των καταχρηστικών συμψηφισμών που λαμβάνουν χώρα μεταξύ ΔΕΗ - ΑΔΜΗΕ στο ΕΤΜΕΑΡ το τελευταίο 2μηνο και της δημόσιας καταγγελίας τους με την από 4/10/16 επιστολή μας (επισυνάπτεται) προς το αρμόδιο Υπουργείο αλλά και την Αξιωματική Αντιπολίτευση εν συνεχεία (και με την διεξαχθείσα την 10/10/16 συνάντηση του Προέδρου με τον αρμόδιο Τομεάρχη Ενέργειας), ακολούθησε επερώτηση 41 βουλευτών προς τον Υπουργό Ενέργειας για τις πρακτικές αυτές αλλά και την συνεπακόλουθη εξαντλητική σχεδόν πλήρη στάση πληρωμών προς τις ΑΠΕ που αίφνης και αναίτια κήρυξε η ΔΕΗ. 

 
Επισυνάπτεται το link με την επερώτηση των 41 βουλευτών.
 
 
Επισυνάπτεται η επιστολή ΣΠΕΦ από 4/10/16. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε 

Συνάντηση Προέδρου ΣΠΕΦ με Τομεάρχη Ενέργειας της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης 

Την Δευτέρα 10/10/16 πραγματοποιήθηκε στην Βουλή προγραμματισμένη συνάντηση του Προέδρου του ΣΠΕΦ κου Σ. Λουμάκη με τον Τομεάρχη Ενέργειας της Νέας Δημοκρατίας κο Κώστα Σκρέκα.  Η συνάντηση εντάσσεται στο πλαίσιο των επαφών του συνδέσμου και με τα κόμματα της Αντιπολίτευσης με μοναδικό γνώμονα την στήριξη των ΑΠΕ αλλά και κάθε ορθής πρωτοβουλίας που τις αφορά.  Στο πλαίσιο αυτό συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της εξυγίανσης του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) και ειδικότερα η ορθολογική εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4414/2016 περί αποφευγόμενου κόστους των Προμηθευτών λόγω των ανανεώσιμων στον Ημερήσιο Ενεργειακό Προγραμματισμό (ΗΕΠ) αλλά και η ορθή εφαρμογή τους δια  μέσου του νέου Κώδικα Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΚΣΗΕ) όπως πρόσφατα δημοσιεύτηκε η σχετική Απόφαση ΡΑΕ στο ΦΕΚ.  
  
Όπως αναλύθηκε στον κο Σκρέκα, η τρέχουσα ανισορροπία στον ΕΛΑΠΕ ουσιαστικά δεν έχει να κάνει με αλλαγές (δηλαδή αυξήσεις) ως προς τα προηγούμενα χρόνια στις πληρωμές των ΑΠΕ αλλά μόνο με εσωτερική αναδιάταξη των κονδυλίων που εισπράττονται συνολικά για ρεύμα από τους καταναλωτές.  Με απλούστερα δηλαδή λόγια η πτώση της Οριακής Τιμής Συστήματος (ΟΤΣ), συγκυριακή αλλά δυστυχώς και συστημική εξαιτίας των ΑΠΕ (φαινόμενο Merit Order Effect), είναι αυτή που αφαίρεσε σημαντικό μέρος των εσόδων του ΕΛΑΠΕ από την ΟΤΣ και το μεταβίβασε ως κέρδος στους Προμηθευτές.  Μοναδικός εξωτερικός παράγοντας που επιπλέον αποσυντόνισε τον ΕΛΑΠΕ όχι όμως με ευθύνη των παραγωγών, ήταν η άστοχη μείωση του ΕΤΜΕΑΡ τον Δεκέμβριο του 2015 κατά 130 εκατ. ευρώ ετησίως, απόφαση που βασίστηκε αφενός σε εσφαλμένες εκτιμήσεις του Ειδικού Δελτίου ΕΛΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ αναφορικά με το πόσο προβλεπόταν η ΟΤΣ να είναι για το 2016 (ο Λειτουργός πρoέβλεπε τον Νοέμβριο του 2015 την ΟΤΣ στα 57 ευρώ/MWh για το 2016 και στα 60 ευρώ/MWh για το 2017, όταν αυτή για σχεδόν όλο το 2015 ήταν ήδη κάτω των 50 ευρώ/MWh με περαιτέρω πτωτικές τάσεις) και αφετέρου στην παροδικά αυξημένη τιμή των δικαιωμάτων CO2, οι τιμές των οποίων ήδη από τον Ιανουάριο του 2016 κατέρρευσαν λόγω της συστημικής αστοχίας του μηχανισμού ETS της ΕΕ (τα δικαιώματα CO2 αποφασίστηκε επίσης τον Δεκέμβριο 2015 να δοθούν κατα ένα μέρος και τα επόμενα χρόνια στον ΕΛΑΠΕ με στόχο την απομείωση του ΕΤΜΕΑΡ).  
 
Προς άρση των ανωτέρω η πρωτοβουλία της θεσμοθέτησης του ν. 4414 είναι αναφανδόν προς την σωστή κατεύθυνση.  Αυτό που τώρα προέχει είναι η στενή επιτήρηση από την ΡΑΕ της λειτουργίας του ν. 4414 και του ΚΣΗΕ όσον αφορά την πραγματική αποτύπωση του αποφευγόμενου κόστους των Προμηθευτών λόγω ΑΠΕ στον ΗΕΠ και την αποφυγή χειραγωγήσεων προς τα κάτω όπως αναλυτικά τοποθετήθηκε ο ΣΠΕΦ στην σχετική δημόσια διαβούλευση του Κώδικα.  
Σε κάθε περίπτωση τονίστηκε πως η προσπάθεια ανάκτησης της αξιοπιστίας της Πολιτείας μέσω και της πραγματικής άρσης των στρεβλώσεων στον ΕΛΑΠΕ πρέπει να στηριχθεί από όλους, ενώ το εγχείρημα της επί δικαίω μεταρρύθμισης της αρχιτεκτονικής του Λογαριασμού ΑΠΕ δύναται εφ' όσον επιτύχει να παράξει σημαντική τεχνογνωσία και για άλλες χώρες που επίσης μαστίζονται από το φαινόμενο του Merit Order Effect. 

Συμμετοχή Προέδρου ΣΠΕΦ στο 21ο Συνέδριο Ενέργεια και Ανάπτυξη του ΙΕΝΕ

 
Σε συνέχεια πρόσκλησης ο Πρόεδρος του ΣΠΕΦ κος Στέλιος Λουμάκης θα παραστεί ομιλητής στην 4η Συνεδρία του 21ου Εθνικού Συνεδρίου Ενέργεια και Ανάπτυξη 2016 του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ). Η θεματική της 4ης Συνεδρίας αφορά την Ενεργειακή Αποδοτικότητα και τις ΑΠΕ ως Βασικούς Άξονες της Ενεργειακής Πολιτικής  Το συνέδριο θα λάβει χώρα στην Αθήνα, στο Ίδρυμα Ευγενίδου, στις 25 και 26 Οκτωβρίου 2016. Επισυνάπτεται η ανακοίνωση του Συνεδρίου και το Πρόγραμμα. Περισσότερες πληροφορίες για το Συνέδριο παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα του ΙΕΝΕ:
 
 
Δείτε την ανακοίνωση και το πρόγραμμα εδώ:
 

Δημοσιεύτηκε η Απόφαση ΡΑΕ για την τροποποίηση του ΚΣΗΕ

 
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η Απόφαση της ΡΑΕ για την τροποποίηση του Κώδικα Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας αναφορικά με την υιοθέτηση της μεθοδολογίας υπολογισμού της νέας χρέωσης των Προμηθευτών ένεκα του αποφευγόμενου κόστους που απολαμβάνουν λόγω ΑΠΕ για τις αγορές τους στον Ημερήσιο Ενεργειακό Προγραμματισμό (ΗΕΠ).  Επιγραμματικά τα κύρια σημεία της Απόφασης ΡΑΕ σε συνέχεια και της δημόσιας διαβούλευσης που προηγήθηκε είναι:
 
- Καταργείται ο συντελεστής Ky που είχαμε ως ΣΠΕΦ καταθέσει έντονες επιφυλάξεις.
 
- Καταργείται το πλαφόν RMAX_UC_RESSA στην μεσοσταθμική χρέωση που επίσης είχαμε ως ΣΠΕΦ έντονες εντάσεις.
 
- Καταργείται η μεσοστάθμιση του ποσού που είχε εισαγάγει ο ΛΑΓΗΕ για χρήση στο πλαφόν.  Έτσι ο ΕΛΑΠΕ θα τροφοδοτείται με την πρωτογενή διαφορά της Εικονικής ΟΤΣ από την Κανονική ΟΤΣ επί τις MWh που κάθε Προμηθευτής τράβηξε από το pool για τις ανάγκες των πελατών του πλην εξαγωγών.  Η μεσοστάθμιση της προσαύξησης αν και δεν επηρέαζε τα χρήματα της συνιστώσας πρωτογενώς, εντούτοις διευκόλυνε την λειτουργία επιβολής του πλαφόν.  Άλλωστε επιβολή πλαφόν απευθείας στα πρωτογενή ωριαία αποτελέσματα θα σήμαινε ακραίες παρεμβάσεις, αφού το πλαφόν θα "κούρευε" πολύ περισσότερες αιχμές τιμών προσαύξησης σε σχέση με τις μεσοσταθμισμένες.
 
- Επιβάλλεται περιοδική δημοσίευση/ανάρτηση των τιμών της Εικονικής ΟΤΣ για λόγους διαφάνειας.
 
- Πληρωμή της νέας συνιστώσας την κάθε Δευτέρα της εβδομάδας (w+2) για την εβδομάδα (w). Αντίστοιχη σφικτή λογική υπάρχει και για τις διορθωτικές μηνιαίες και ετήσιες εκκαθαρίσεις.
 
- H ΡΑΕ αποδέχεται τις επιφυλάξεις ΣΠΕΦ για ενδεχόμενες στρεβλώσεις-χειραγωγήσεις της Εικονικής ΟΤΣ από πλευράς Προμηθευτών μέσω της συνάρτησης των προσφορών τους στον ΗΕΠ και επιφυλάσσεται να παρέμβει στην μεθοδολογία με διορθωτικούς συντελεστές που τώρα αφαίρεσε αλλά εν συνεχεία δύναται να προσθέσει. 
 
- Η ΡΑΕ για μία ακόμη φορά επιβεβαιώνει πως το ΕΤΜΕΑΡ είναι κόστος ρεύματος που αφορά τους Προμηθευτές για την ενέργεια που τροφοδοτούν τους πελάτες τους, μνημονεύει την σχετική απόφαση ΣτΕ 3366/2015 και ονοματίζει την νέα χρέωση ως χρέωση των Προμηθευτών για το κόστος που αποφεύγουν από τον ΗΕΠ λόγω ΑΠΕ.  Οπότε η χρέωση δεν είναι Τέλος που νομικά εσφαλμένα παρουσιάζεται στην κοινή γνώμη.  Τέλος θα ήταν μόνο αν ήταν διοικητικά καθοριζόμενη η χρέωση και όχι όπως τώρα που θα προκύπτει από αγοραίο μηχανισμό.
 
- Εισάγει σφικτό μηχανισμό εγγυήσεων ανάλογο του ΗΕΠ και αν υπάρξουν ελλείμματα στην απόδοση της χρέωσης από κάποιον επισφαλή Προμηθευτή επιμερίζονται στους υπολοίπους Προμηθευτές.
 
Επισυνάπτεται το ΦΕΚ της Απόφασης ΡΑΕ. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε 
Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Στόχος μας

vision
Η προάσπιση των οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του σωματείου.


vision
Η μελέτη προβλημάτων σχετικών με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και συστήματα καθώς και η επίλυση τους.

Επικοινωνία

world-map

Η έδρα μας: 
Διεύθυνση: Γ' Σεπτεμβρίου 144, 112 51 Αθήνα, Ελλάς
6ος Όροφος

+30 210 6854035

Αν επιθυμείτε να γίνετε μέλος παρακαλούμε κατεβάστε την αίτηση εγγραφής, συμπληρώστε τα στοιχεία σας και ταχυδρομείστε την στα γραφεία του Συνδέσμου στην πιο πάνω διεύθυνση, μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.